zondag 3 juni 2012

ABC Schoolboekje

Hoi hoi, zijn jullie ook allemaal zo aan het genieten van het mooie weer, hihi??
Jammer he dat het zo regenachtig is, maar dat geeft ons wel weer een reden om 
te kunnen gaan scrappen.  Althans voor mij wel.
Ik wil jullie graag dit schoolboekje laten zien. Ik heb hem gemaakt voor 
mijn oudste zoontje Joeri. Ik ben er al een tijdje  geleden mee begonnen,
maar kon niet echt de "drive" vinden om hem af te maken.
Maar gelukkig nu wel en nu laat ik hem met trots aan jullie zien.
Ik heb dit model boekje gezien bij Paper en Pictures 
toen ik daar met een paar vriendinnen was.
Ik hoop dat jullie er met plezier naar kijken, ondanks 
dat het veel foto's zijn. 
Bedankt voor jullie bezoekje en een hele fijne dag.

Groetjes Patricia

Het papier wat ik heb gebruikt is de ABC primer lijn van Graphic 45

Het boekje bestaat uit een voor en achterkant en binnenin 4 grote enveloppen.

De voor en achterkant zijn gemaakt van ribbelkarton. De binnenzijde
heb ik voor de stevigheid extra beplakt met dessinpapier.

In de envelop heb ik een groot label geschoven.
Daarop plak ik de schoolfoto's van Joeri van
groep 1 t/m 8 (op voor- en achterkant) anders
werd het boekje iets te dik.


In het envelopjes doe ik de portretfoto's van school.
Aangezien ze bij ons op school de portretfoto's om het
schooljaar doen heb ik deze telkens alleen op de
 achterzijde van de envelop gedaan. Joeri zit nog maar
in groep 3, dus er is nog  maar 1 envelopje gevuld.
Achter de schoolfoto schuif ik nog een extra label
 met alle namen. Dat vind ik wel leuk voor later.








26 opmerkingen:

  1. Wat ben jij toch een kei in het maken van echte scrap "dingen". Deze creatie is ook weer zo mooi en bevat van die prachtige details, super!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW!!!!! Echt helemaal prachtig, Patricia. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Patricia wat een prachtig album, ben lichtelijk jaloers dat mijn kinderen al van de basis school af zijn. Zo leuk om het zo de school jaren vol te maken. Jammer in mijn tijd van kleine kinderen bestond het scrapbook hier nog helemaal niet. Misschien mag ik het straks als oma doen hahaha. Mijn complimentjes weer voor je schitterende creatie.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi album heb je gemaakt !

    GR PATRICIA

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk altijd met veel plezier naar je mooie creaties. Dit is ook weer zo prachtig gemaakt, vol met mooie detials!! Leuk de nostalgische schoolplaatjes.

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je boekje mooi geworden Patries! Helemaal super! Ik wil ook graag iets met de schoolfoto's gaan doen (we hebben ze net weer gehad van dit jaar!) Het is super hoe jij ze zo verwerkt hebt in dit mooie boekje, het papier is er ook zo geschikt voor echt te gek hoor! Spreek je snel. Groetjes, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat weer leuk gemaakt!!..
    misschien nog een envelopje voor zijn eerst geschreven woordje???
    of scrap je dan "gewoon"..weer een nieuw boekje!!...;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend wat een ontzettend mooi album heb je gemaakt. Prachtig mooi papier ook gebruikt.
    Toppie hoor! Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Patries
    Hij is echt heel erg gaaf geworden!Super!
    En echt niet te veel foto's hoor, is alleen maar leuk om te zien!
    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaw wat geweldig leuk ! Het papier heb ik ook, maar ligt hier nog ergens ongebruikt !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Patricia,
    Ik heb dit geweldige album al in het echt mogen bewonderen. Ik vind het zo'n superleuk idee. En dat papier is zooooo mooi voor de schoolfoto's. Ik ben al op zoek geweest naar deze lijn maar kon niet alles meer vinden. Helaas. Vind het echt super.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dit weer schitterend gemaakt Patricia.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit prachtig! Weer ééntje om fier op te zijn!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit vind ik een heel leuk idee voor de schoolfoto's van mijn dochter. Die zit ook in groep 3!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Patricia,
    Elke keer als ik bij jou een creatie met foto's zie, denk ik telkens dat ik dat toch ook een keer wil proberen. Maar ja... daar blijft het vaak bij.
    Ik vind dit ook weer zo leuk!!!
    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super mooie creatie! Een heel project met geweldige details, wat een werk heb je hiermee gehad! Prachtig gemaakt!! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Patricia,

    wat een project!! Superleuk idee om een schoolboekje te maken van de hele schoolperiode. Is even werk, maar dan heb je wel 8 jaar bij elkaar en ben je geen foto meer kwijt.... Heel leuk en toepasselijk papier en details allemaal!
    Daar zitten vast heel wat uren in!
    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een prachtig naslagwerk heb je zo gemaakt voor je zoon!
    Erg leuk ook om dat zo met enveloppen te maken en dat papier echt super gaaf hoor!
    Wat een werk he een album maken, ben er ook met eentje bezig nu en inderdaad je moet de drive ervoor hebben.
    Die van mij moet over drie weken af zijn dus met dit weer maar vlug weer aan de scrap!
    Ik sla dit ideetje toch op hoor zo leuk om ook eens voor mijn eigen kids ( inmiddels tieners) te maken!
    Fijn weekend
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een onwijs gaaf boekje erg leuk
    ja dat geld voor mij ook dat ik weer lekker aan het scrappen ben met die regen,pas geleden toen het zo warm was ,kwam er dus echt niets uit mijn handen,dus zo`n ramp is die regen voor mij ook weer niet.(moet niet te lang gaan duren natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige album, Patricia. Leuk dat je dit gemaakt hebt. En veel werk inderdaad. Ik ben gek op albums maar ze nemen zoveel tijd in beslag. Daarom kan ik er maar niet aan beginnen. Maar als ik de jouwe zie, krijg ik wel zin om eentje te maken. Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldig gaaf boekje!!! En zeker als juf vind ik dat natuurlijk super papier! Enig idee waar je dit nog kunt krijgen...?
    Heb al op de site gekeken bij Papers & Pictures, maar daar hebben ze nog maar 2 soorten...
    Joeri mag trots zijn op zijn knutselende mama ;-)
    Hoog tijd dat ik wat dingen af ga maken! Tijd voor zomervakantie dus, hihi.
    Nu erg druk met de musical en kamp groep 8. Ook leuk, vreet wel energie. Maar ach, je krijgt er ook veel voor terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Via via kwam ik op je blog terecht, zo gaat dat hé. Wat een ontzettend mooi blog met mooie uitwerkingen, ziet er erg verzorgd uit. Ik ben ook volger van je blog geworden zo kan ik regelmatig van je kunstwerken genieten, ik ben wel creatief en geef workshops op het gebied van homedecoraties. Kaarten maken doe ik wel zo nu en dan maar dat staat op een laag pitje.
    Groetjes, Mimi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een mooi album heb je gemaakt en een heel project met geweldige details, wat een werk heb je hiermee gehad! Prachtig gemaakt!

    Liefs Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal geweldig Corine! Vorig wilde ik tijdens het scrapevent van Paper & Pictures ook een workshop doen met deze lijn, maar die ging helaas niet door!
    groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen